Denna cykel fick jag ingen topp i mitt mående. Om
det berodde på att jag blev sjuk eller avsaknaden av antidepp vet jag inte. Inom några dagar ska jag börja med antideppen igen om jag ska ta dem cyklist för att minska PMS:en. 

Det har inte varit några roliga två veckor. Mått mycket sämre där jag har så nära till gråt att jag måste aktivt tränga bort gråten för att jag inte orkar gråta så ofta. Känner mig mindre hoppfull om framtiden. Känner större allmän oro om att någon i min närhet ska dö. Idag har jag känt att den sociala ångesten kommer smygandes tillbaka. Min mage är ur balans med oförklarlig smärta trots att jag inte ätit något som inte är bra för IBS:n. 

Så när jag då ser alla dessa negativa konsekvenser så borde väl valet vara klart att börja med antideppen igen?! Varför är jag så besatt av tanken att vara "clean"? Kan det vara ok att inse att man är beroende? Att man väljer att må bra, att det är värt att vara beroende? 

3 kommentarer

Anonym

22 Feb 2024 13:40

Ja. Jag tycker du återkommande listar många goda skäl att ta medicinen varje dag under lång tid framöver och försöka att inte fundera så mkt på det. Så gör jag, det skulle vara toppen att slippa, jag har tagit den väldigt länge, men ca 3 försök att minska har inte blivit bra så under småbarnsåren åtminstone tänker jag inte överväga att sluta.

Svar: Jag hoppas att jag inte uttryckt mig på ett sätt som om det vore dåligt att ta antidepp. Var inte min mening. Klokt av dig att fortsätta. Småbarnsåren är utmanande så det är ingen bra period att ytterligare öka påfrestningarna. Varför skulle det vara toppen för dig att sluta?
TicTacToe

Anonym

23 Feb 2024 18:37

Ingen fara, jag tog inte illa upp. Toppen är nog en överdrift 😅men jag har tagit den länge. Nu måste jag leka med barnen 😅

Anonym

23 Feb 2024 18:37

Ingen fara, jag tog inte illa upp. Toppen är nog en överdrift 😅men jag har tagit den länge. Nu måste jag leka med barnen 😅

Svar: Vad bra! Min läkare sa att jag hade tur som blir hjälpt av antidepp så om man ser det så är det ju en stor tillgång att vi har något att ta till som hjälper oss. Hehe fullt ös för dig hör jag :)
TicTacToe

Kommentera

Publiceras ej