Börjat sätta mig in i PMS och läst om andras upplevelser och det är sådan igenkänning! Frågan jag ställer mig är om jag de ggr jag mått som sämst även haft PMS? 

Stress ska man försöka minska ned på under PMS-veckan då man ofta har låg tröskel. Jag gick faktiskt på Yinyoga igår och även om det var lite svårt att slappna av så var det mycket välgörande för mig. Överlag försöker jag tänka på att slappna av mer, andas och sänka axlarna. 

Det känns också bra att förstå att den vresiga person jag blir inte är jag och det blir då enklare att se mitt beteende utifrån och korrigera. Förklara för mitt äldsta barn att hon inte gör något fel utan det är jag som lätt stressar upp mig och talar om för henne hur mycket jag älskar henne. Om jag nu inte helt kan kontrollera min vresighet vill jag att hon aldrig ska undra om det är hennes fel utan hon ska veta att felet ligger hos mig. Hoppas jag lyckas få henne att förstå det och att min PMS blir bättre med tiden. 

Jag har landat i föräldraledigheten nu. Det är mysigt. Jag till och med trivs. Felet jag gjort tidigare är att jag hållt mig mest hemma. Dessutom är det så mycket enklare och roligare att den minsta snart är 1 år och det går att hitta på saker. Känns som att den första väldigt jobbiga tiden är över och att det blir på ett annat sätt nu. Jag och mina tjejer. Vi är ett team som har kul! 

Kommentera

Publiceras ej