Jag tror min man just nu är upptagen med sitt egna mående då han mår dåligt över att inte kunnat träna på länge för att vi varit sjuka. Jag förstår honom, rörelse är viktigt för måendet. 

Vi har av misstag sett serier det senaste som varit hjärtekrossande och han kommenterade att det inte var så upplyftande och då tog jag upp att det inte är jättelägligt nu när jag slutat med antidepp. Ingen respons från hans sida. 

Lite senare samma kväll så frågar jag honom hur han mår och han svarar att sjukveckan har gjort honom uttråkad och han vill träna. Bekräftade honom i det. Fick jag någon fråga tillbaka? Nej. Behöver jag det? Oklart. Jag harvar på. Mått bättre idag. Känner mig bara så obetydelsefull. Som att jag bara lever ihop med honom och tar hand om hans barn. Ja, ja, ingen idé att överanalysera. Vår relation är bra.

Kommentera

Publiceras ej