Jag väger mindre än vad jag gjorde innan jag blev gravid och är precis på gränsen till undervikt. Jag tycker det syns tydligt på min överkropp men ingen har påpekat det. Kan ju vara så att viktnedgången består av förlorade muskler så att jag väger mindre men är inte mindre?
 
Jag har blivit lite besatt av vågen. Nästan som ett tvång, att jag bara måste se siffrorna och kontrollera så att jag inte gått över strecket för nu ligger jag under det som länge varit mitt "magiska" streck. Som var så sjukt jobbig att passera när jag gick i behandling men som efter ett tag blev ok att ligga över. Jag har inte haft något mål att gå under det igen och ändå så blev det så nu. Varför vet jag inte riktigt. 
 
Det som är annorlunda nu är att jag inte längtar mest av allt att bli smalare. Får inte längre någon kick så känns så meningslöst. Är ju inte hälsosamt att vara underviktig så borde försöka ändra på det men ändå har jag fortfarande kvar sådan rädsla för minsta lilla viktuppgång. Varje hekto upp och jag blir rädd. Det är den enda biten som är kvar av min ätstörning.  

Kommentera

Publiceras ej