Av sertralin får jag konstiga biverkningar trots att jag ännu bara har minsta möjliga dos och tanken är att jag ska dubbla dosen. Hade inte läst biverkningarna innan och såg att listan är sjukt lång. 
 
Har yrsel och nära att svimma när jag ställer mig upp vilket var ovanligt. Insåg även att jag fått onormal smak när jag nu ikväll tyckte att chipsen smakade sött. Många hemska biverkningar stod med som jag inte vill 

Jag är inte så sugen på att fortsätta med dessa. Escitalopram ger mig inga biverkningar. Borde kanske gå tillbaka till dem. Frågan är hur länge man ska ge sertralin en chans?

3 kommentarer

Anonym

25 Mar 2023 06:33

Du kanske kan kontakta nya läkaren och fråga? Jag har tagit sertralin länge, ganska hög dos. Tror jag hade lite huvudvärk i början och i samband med doshöjningar men minns inte alls hur länge det satt i, inte så lång tid tror jag. Hade säkert fler jag inte minns men det brukar jag få av nästan alla mediciner. Yrseln och sånt kan säkert delvis bero på sömnbrist, du är kanske mer känslig för biverkningar just nu.

Svar: Vad är din upplevelse av sertralin? Känner du att den hjälper och på vilket sätt?
TicTacToe

Anonym

25 Mar 2023 06:50

Jag har förresten via mitt jobb pratat med många som har tagit Ssri, har upplevelsen att det är sällan någon byter sort för att sertralin har gett många eller för jobbiga biverkningar som inte går över. Men det kan ju vara annorlunda för just dig såklart.

Svar: Sertralin verkar ju vara den sort man först får testa så verkar vara lite ”mildare”. Hoppas på att jag inte får någon mer biverkning.
TicTacToe

Anonym

02 Apr 2023 19:37

Ja jag skulle säga att den gör ganska stor skillnad för mig, har försökt flera gånger att försiktigt minska dosen och brukar få ökad ångest framförallt, blir mer spänd i kroppen men även mer låg. Mådde mycket sämre när jag började med den än vad jag har gjort sen dess men även annat har förändrats så svårt att jämföra

Kommentera

Publiceras ej