Ringde BVC idag för att få råd om var jag ska vända mig för att få hjälp att hantera trotsen och orka. Hon är superfin person som är mån om min psykiska hälsa. Hon vände fokus till mitt mående och mina tecken på utmattning. Hon tog upp att jag kan vända mig till förskolans rektor för att få utökad tid. Jag berättade att det fick jag i våras och att jag känt mig ifrågasatt av både personal och föräldrar för att jag inte har äldsta enligt 15 timmar/vecka och att jag nu vill bevisa för mig och andra att jag klarar detta. Hon sa att jag inte ska ta ut mig för att bevisa något så om jag kan inte orkar är det bättre att be om hjälp så den sista tiden blir bra för alla parter. Klokt och känns bra för nu finns det i alla fall ett alternativ om jag inte skulle orka. Bara det gör allt lättare. 

Kommentera

Publiceras ej