Förmodligen var det idag en dålig kombination av för lite sömn och PMS men jag känner att jag inte vet hur jag ska orka de sista månaderna av föräldraledigheten. Både psykiskt men också fysiskt. Jag känner mig nära en utmattning och då tar jag ändå hel dos av antideppen. Vet inte mer vad jag ska göra. Jag börjar bli en dålig förälder som inte har något tålamod och blir stressad och arg för minsta lilla trots min äldsta gör. Det gör mig ledsen, vill inte vara så arg hela tiden. Har pratat med min man och han tror på mer sömn men den styr jag inte över då jag aldrig får sova en sammanhängande natt. Hoppas det känns bättre men imorgon. Ville ju så gärna ha 2 barn och det är tråkigt att känna att man inte orkar med det. Å andra sidan är väl det som tuffast nu med dålig sömn och stort omsorgsbehov och en fyraåring med mycket trots. Det blir nog bättre.

Kommentera

Publiceras ej