Spenderat helgen med att ha varit upprörd och ångestfylld efter att ha blivit utskälld av den nya kollegan. Konflikter ger mig så mycket ångest. Jag landar alltid i att allt är mitt fel i slutändan och då drar självkritiken igång och känner mig som en dålig människa. Det som skiljde sig denna gång var att jag för en gång skull försökte stå på mig och ifrågasätta hennes påhopp. Tror inte jag lyckades så bra. Däremot lyckades jag vända fokuset till vad hennes behov är än att smutskasta mig. Skulle velat träffa henne dagen efter och inte låta en hel helg gå och även morgondagen innan jag träffar henne igen. Vill inte ha en dålig arbetsmiljö där jag ska tippa på tå för henne för att slippa åka på en av hennes utskällningar igen. Jag har bara 5 veckor kvar där men det känns alldeles för länge. Har mått dåligt av att jobba där. Var som att detta som hände i fredags var droppen. Är så less på den miljön och människorna. Kommer inte sakna någon när jag slutat där. 

Försökt se det som träning och jobbat på att parkera oron denna helg men det har inte varit lätt. Olika typer av försvarstal har gått runt i mitt huvud. Jag kan se att jag inte bär all skuld men har svårt att framföra det när jag hamnar i affekt. Ska försöka bli bättre på att inte ta allt för personligt. Livet kommer innebära många konflikter och jag måste bli bättre på att klara av dem. 

Kommentera

Publiceras ej