Utan antidepp märker jag att jag har mer ångest. Går igång mycket mer än vad jag är van vid. Tycker det sociala är jobbigare. Att vara ute bland folk, hämta lämna på förskolan, åka buss, rast på arbetsplatsen. Känner ett obehag. Idag blev jag yr och ville fly. Något jag inte känt på länge. Ändå så trodde jag nog att jag skulle må sämre utan. Nu har detta blivit normalläge men jag känner ett större behov av att få prata med en professionell. Ställs högre krav på att bara kunna hantera mina känslor och jag har inget direkt stöd från omgivningen. Känner mig mer skör och vilsen. Tycks inte komma ihåg något från tidigare behandlingar. Är på den nivån att jag känner att jag behöver söka på "hantera ångest" för att veta vad jag ska göra. Jag kan bara de dåliga sätten att hantera ångest på och de använder jag mig inte länge av så nu känns det som att jag ska bara stå där och få våg efter våg slängd på mig och bara försöka stå kvar...

Kommentera

Publiceras ej