Har känt mig väldigt stressad den senaste veckan p g a väldigt mycket på jobbet. Klump i halsen och känns som att jag inte ska få luft, stor oro i kroppen men samtidigt en enorm trötthet som jag inte är van vid. Vet inte om det var så bra idé att höja dosen med antidepp. Är nog mer behov av att kunna stressa av. Ska sänka dosen igen. 

Detta med PMS är så tråkigt för jag kan liksom inte styra att jag varje månad får en dipp i måendet. Att det fortsätter varje månad på samma sätt. Att jag har max 2 veckor där jag mår bra och så fort ägglossningen har skett så stegrar det dåliga måendet till att bli som värst dagen innan mens. Jag kan ju inte planera mitt liv efter min cykel men många ggr tänker jag att vad synd att vi ska göra den saken när jag inte kommer vara i en bra fas. Det är inte självuppfyllande profetia för ofta glömmer jag bort och tar mig lång tid innan jag inser varför jag mår dåligt. En del blir hjälpta av att sluta med kaffe och trots att jag bara dricker en kopp borde jag försöka minska ner ännu mer. Det viktigaste är ju också kost och sömn. När jag är stressad tröstäter jag och blir mer stressad. Alldeles för mycket socker varje dag. Lägg till magkatarren som
inte flrsvinner trots medicin. Önskade att jag fick kraften att orka ta tag i mitt mående och min kropp men jag orkar ingenting mer än att jobba och vara förälder. Längtar efter semester trots att jag bara jobbat i 2 månader...

Kommentera

Publiceras ej